LUCKA 7 xD

Ååh jag hade så mycket att göra igår så jag hann inte gå in nått på bloggen :(
Men jag ska lägga upp eran lilla lucka från igår NU!









Servettängel

Till den här ängeln behöver du

- en servett i tre lager, vit eller ljust motiv
- bomull
- aluminiumfolie
- nål och tråd
- penna att rita ansikte med

Börja med att dela upp servetten i tre delar - varje lager för sig. Lägg en bomullstuss mitt på en av de vita delarna. Dra ihop servetten som på bilden till höger.

Ta sedan servettlagret med motiv. Vik till en triangel och sätt på som en sjalett på huvudet. Håll om "halsen" på ängeln.

Ta sedan det sista lagret och vecka ihop det på längden så att det blir som en smal remsa. Knyt denna remsa om halsen på ängeln. Veckla ut vingarna. Se bild till höger.

Limma på bomull till hår. Gör en gloria genom att tvinna ihop aluminiumfolie till en smal sträng. Limma fast på huvudet. Rita ansikte på ängeln.

Sy till sist fast en tråd i ängelns huvud så att hon kan hänga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0